Upplivningsförsök på batteri

Någon där ute som vet hur man får liv i ett kamerabatteri som verkar ha laddat ur sig för mycket. Min laddare försvann och jag körde så länge det gick med mina två batterier. Sen tog det ett tag innan jag fick fatt i en ny laddare. Det ena batteriet laddar nu utan problem, det andra verkar heldött. Laddningslampan på laddaren börjar inte lysa när jag sätter i det.
Batteriet som funkar är orginal, det andra är pirat.

Är du snål och lite händigt lagd kan förbikoppla skyddselektroniken och ladda upp det och nollställa elektroniken,kan vara så att den ballat ur.Li batteri kemier skyddas ofta med skyddskretsar

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Om du råkar bränna batteriet, skyddskretsen och din ersättningladdar kanske du skall överväga ett nytt piratbatteri och en ny laddare.
Ibland får det kostas på en smula.

det finns ofta en uppväckningsförfande i skyddskretsen som skyddar batteriet - men det kan ta tid - prova ladda batteriet mer än 24 timmar. Fungerar inte detta - kassera batteriet då det inte är något att hålla på med

att öppna batteriet och förbikopplar elektroniken är inget jag rekommenderar om man inte vill göra potentiella brandbomber

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips