Ullunderställströja, modell slitstark men tunn.

Cykelcity säljer en värmeunder t-tröja i ull och polyester, tunn, lätt slitstark och varm. Tvättas i maskin. Mina äldsta lever än. Rekommenderas.

go tur
 
Tack för alla superbra tips om ull-märken (har devold till bäbis och ska kolla in den för vuxna, finns på affär där jag bor. Älskat lillans!). Ska även googla de andra märkena ni nämnt.
Siden och bambu var också bra tips! Bambu finns också här på Magazin du Nord så jag ska checka in utbudet. Skriv gärna mer om ni vill, jag gillar att nörda ner mig i ull och naturmaterial :)
Jo, det blir konflikt med slitstyrka när det kommer till material som ulloch även linne. Men hellre nåt hål ibl än syntet. De tunna barnen haft har dock pajat för "ingenting". Bortkastade pengar!
Vill helst inte ha svart av anledning som nämndes ovan.

Vill du skippa syntet helt finns det till exempel blandningar med Tencel (cellulosafiber). Jag använder Houdinis High Noon Jersey och tycker den funkar fint. Lite hållbarare än ren merinoull.

Icebreaker har också ett par liknande modeller, men jag har inte hittat någon där helt utan syntet.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.