Ullmax-microfiber...kvalite´& funktion?

Hej,någon som har erfarenhet av Ullmax underställ i microfiber? Kan det mäta sig med Craft,Helly Hansen etc i kvalite och funktion?

Jag har 2 par microfiberboxer, så jag kan ju inet tala för passform direkt..

Men dock så kna jag säga att dom är ordentligt noppiga nu efter några tvättar bara, fortfarande mjuka och väldigt sköna, torkar snabbt.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

avslutad210712

Gäst
Köpte på oss lite av varje i fjol och har lite svårt att jämföra eftersom jag inte använder dem till träning eller liknande utan enbart till vandring i fjällen och en del promenader hemmavid. Kan inte säga om de är bra eller dåliga i jämförelse med andra märken men att de fungerar för den typen av lite mindre svettig aktivitet. De flesta plaggen är tvättade några gånger och jag har inte märkt av någon noppighet. Däremot köpte vi på oss fyra t-shirt av Crafts tillverkning för 3 år sedan och de slår alla rekord i noppighet och de var noppiga redan efter 2 tvättar alla fyra. Vilket är synd för t-shirtarna är sköna att ha på sig men ger ett "solkigt" och trist intryck när man har på sig dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips