UCPA Sommar kajak

Hej!
Någon som har några erfarenheter av UCPA sommarprogram?
(UCPA vinter har jag testat förut och har erfarenheter från)

Planen är att sticka iväg i sista halvan på augusti.
Jag funderar starkt på Giens o havskajak alternativt segling eller MTB-tur på någon annan ort.
(pga av skavanker i hälarna lämpar sig tyvär inte multisport)

Mat, resa dit (verkar så mycket mer omständigare än på vintern), språk (klarar jag mig på engelska)?

Var i Sormiou (fantastisk plats) för några år sen och paddlade. Litet center med typ 40 platser och när vi var där i juli så var typ hälften svenskar. Kan tänka mig att det är större andel fransoser på andra center och tider på säsongen. På centret klarade man sig bra med engelska, är väl kanske annars i Frankrike när man reser dit/hem som det kanske kan vara knöligare. Rekommenderar det starkt att ta en UCPA-vecka på sommaren!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har åkt på ett par sommarresor med UCPA, fast inte kajak, och jag har inte varit i Giens. För mig har engelska varit fullt tillräckligt, men det kan kanske bero på vilken instruktör man får och så. Man kan nog inte vara säker på att det är andra svenskar på resan, men vill du ha det så kanske du kan fråga svenska UCPA-resor om veckor då andra svenskar redan har bokat.

Resan kan bli lite krångligare än på vintern, men inte så farligt krånglig. Kanske kan du behöva någon extra hotellnatt för att det är svårt att få till resan på ett bra sätt annars.

Men funderar du på det så tycker jag absolut att du ska åka, jag har i alla fall haft bra erfarenheter från deras sommarresor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips