• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

UCPA v.30?

Hej!
Jag (27, tjej) är väldigt sugen på att åka på en UCPA-resa i sommar. Har lite svårt att bestämma mig, men det lutar åt multisport i Argentière vecka 30 (start 24/7). Någon som har samma planer?
Har aldrig åkt tidigare och åker själv, så hade varit kul med sällskap (dessutom kan jag ingen franska).
Kan även tänka mig andra aktiviteter, har t.ex. kikat på mulitsport på de andra orterna eller havskajak, men jag kan bara vecka 30.
Jag har själv ingen erfarenhet av vare sig klättring eller vattensport, men det borde väl vara okej om jag tar nybörjar-gruppen? Någon som har erfarenhet av att åka själv? Vad gör man på kvällarna?
Jag tänkte boka väldigt snart för platserna verkar gå åt, så om ni är intresserade hör av er! :)
 
Åk!

Jag har åkt själv vid några tillfällen både sommar som vinter och talar ingen franska. Även om det är större risk för bristfällig engelska bland guiderna på sommaren så löser det sig alltid. Alltid någon fransman som kan hjälpa till o översätta det viktigaste. Argentiere v30 lär bör det för övrigt vara gott om svenskar.

Funderar på en resa själv, men då snarare efter den värsta semesterruschen framåt september.
 
Serre Chevalier v. 30

Hej!
Jag (27, tjej) är väldigt sugen på att åka på en UCPA-resa i sommar. Har lite svårt att bestämma mig, men det lutar åt multisport i Argentière vecka 30 (start 24/7). Någon som har samma planer?
Har aldrig åkt tidigare och åker själv, så hade varit kul med sällskap (dessutom kan jag ingen franska).
Kan även tänka mig andra aktiviteter, har t.ex. kikat på mulitsport på de andra orterna eller havskajak, men jag kan bara vecka 30.
Jag har själv ingen erfarenhet av vare sig klättring eller vattensport, men det borde väl vara okej om jag tar nybörjar-gruppen? Någon som har erfarenhet av att åka själv? Vad gör man på kvällarna?
Jag tänkte boka väldigt snart för platserna verkar gå åt, så om ni är intresserade hör av er! :)

Hej!

Jag har bokat in mig på fortsättningskursen i multisport i Serre Chevalier vecka 30. Har du bestämt dig för något ännu?

/Rasmus
 
Multisport Serre Chavalier

Hej!
Jag funderar också på att åka på en UCPA-resa, men helst v.31. Har fastnat för multisport i Serre Chavalier. Jag åker också själv, kan ingen franska och har inte heller ngn erfarenhet av en sådan här resa. Har inte riktigt bestämt om jag ska åka än, men vill kolla om det finns ngn annan som ska dit samma vecka.

Rasmus, hur tar du dig dit? Det verkar lite krångligt! Jag funderar på flyg till Paris och nattåg till Briancon. Turin ligger dock mycket närmare än Paris...men då måste jag nog övernatta i Turin och ta bussen till Briancon. Synd att det inte går att hitta flyg till Grenoble!
 
Serre Chevalier v. 30

Hej!
Jag funderar också på att åka på en UCPA-resa, men helst v.31. Har fastnat för multisport i Serre Chavalier. Jag åker också själv, kan ingen franska och har inte heller ngn erfarenhet av en sådan här resa. Har inte riktigt bestämt om jag ska åka än, men vill kolla om det finns ngn annan som ska dit samma vecka.

Rasmus, hur tar du dig dit? Det verkar lite krångligt! Jag funderar på flyg till Paris och nattåg till Briancon. Turin ligger dock mycket närmare än Paris...men då måste jag nog övernatta i Turin och ta bussen till Briancon. Synd att det inte går att hitta flyg till Grenoble!

TT: Skrev till dig i den andra tråden också.Men flyger till Pisa några dagar innan, turistar innan veckan börjar och flyger hem från Marseilles. I övrigt tycker jag det verkar smidigt med nattåget från Paris till Briancon.

Hör av dig om du vill ha mer info om mitt upplägg.
/R
 
Hej! Var du iväg i Serre Chevalier? Jag är på väg dit vecka 26 i år och det är första gången jag gör nåt sånt. Vad tyckte du? Hur var vädret?
Jag funderar på skor. Räcker det om man har med sig gympadojor - typ - för vandring eller krävs det vandrarkängor?
Hälsningar Jonna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.