• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

UCPA KIteSuft 2011

Tjenare,
Vi är 2 st som kommer dra ner och kitesufa med UCPA i sommar.
Både resmål och datum är anpassningsbart.

Är det någon som är sugna att hänga på?
Är det någon som kitesurfat med UCPA innan och kan komma med input om vilken destination som är bäst?

/Niklas
 
Hej!
Jag skulle vilja lära mig att surfa, kanske man kan åka till samma ställe iallafall, så har man någon att prata svenska med iallafall på kvällen :)
 
Jag har inte riktigt bestämt mig än. Men jag funderar på att åka till Frankrike mellan den ca 13 juni- början av juli eller efter ca 16 juli. Jag måste vara hemma troligtvist efter den 8 augusti. Men se datumen som cirka tider som varierar med några dagar upp till en vecka.

När jag åker vill jag helst också besöka något annat ställe i Frankrike, kanske följa med på någon vandrings eller havskajakresa veckan innan eller efter.

Men som sagt jag har inte bestämt mig än eftersom jag inte hittat någon att resa (eller resa vissa delar) med. Vilka veckor är ni intresserade av så kanske en bit ramlar på plats!

Skulle vara kul. Man får inte boka flyget för sent heller.

Hälsningar
 
Tjenare,
Vi är 2 st som kommer dra ner och kitesufa med UCPA i sommar.
Både resmål och datum är anpassningsbart.

Är det någon som är sugna att hänga på?
Är det någon som kitesurfat med UCPA innan och kan komma med input om vilken destination som är bäst?

/Niklas

Tja!

UCPA verkar erbjuda ett riktigt bra koncept, oavsett aktivitet! Personligen är jag mer inne på att haka på multisportveckan i Argentiere vecka 30. Tänkte kombinera detta med lite tågluff innan och sightseeing i Paris efteråt. Låter det intressant? Hör av er i så fall!

/Rasmus
 
UCPA är bra dock får man vara beredd på att kvaliteten på instruktörernas kunskaper i Engelska kan variera kraftigt. Det har mer betydelse i vissa aktiviteter än i andra.
Jag var i Argentiere tre veckor förra sommaren runt samma tid och de som körde multisport verkade mycket nöjda.
För mig är det kite-surf som gäller detta året.

/Niklas


Tja!

UCPA verkar erbjuda ett riktigt bra koncept, oavsett aktivitet! Personligen är jag mer inne på att haka på multisportveckan i Argentiere vecka 30. Tänkte kombinera detta med lite tågluff innan och sightseeing i Paris efteråt. Låter det intressant? Hör av er i så fall!

/Rasmus
 
Vi har bokat idag.
Kitesurf, Giens, v.26.
Bara att hänga på :)

/Niklas




Jag har inte riktigt bestämt mig än. Men jag funderar på att åka till Frankrike mellan den ca 13 juni- början av juli eller efter ca 16 juli. Jag måste vara hemma troligtvist efter den 8 augusti. Men se datumen som cirka tider som varierar med några dagar upp till en vecka.

När jag åker vill jag helst också besöka något annat ställe i Frankrike, kanske följa med på någon vandrings eller havskajakresa veckan innan eller efter.

Men som sagt jag har inte bestämt mig än eftersom jag inte hittat någon att resa (eller resa vissa delar) med. Vilka veckor är ni intresserade av så kanske en bit ramlar på plats!

Skulle vara kul. Man får inte boka flyget för sent heller.

Hälsningar
 
Tja!

UCPA verkar erbjuda ett riktigt bra koncept, oavsett aktivitet! Personligen är jag mer inne på att haka på multisportveckan i Argentiere vecka 30. Tänkte kombinera detta med lite tågluff innan och sightseeing i Paris efteråt. Låter det intressant? Hör av er i så fall!

/Rasmus



Är också sugen på multisportveckan. Har du bokat/köp än? Paris är även på todo-listan :)


MVH,
 
Vi har bokat idag.
Kitesurf, Giens, v.26.
Bara att hänga på :)

/Niklas

Okej. Hm. Jag hade ju funderat på vågsurf egentligen och det finns inte i Giens. Och för havskajak som ju faktiskt finns är nog naturen finare i t ex Sormiou.

Nåja, då vet jag att ni finns där iallafall. Ifall jag beslutar mig för att hänga på hör jag av mig til dig.
/ Lena
 
Är också sugen på multisportveckan. Har du bokat/köp än? Paris är även på todo-listan :)


MVH,

Tja!

Yesbox, nu har jag bokat! Fast det blev fortsättningskursen i Serre Chevalier under vecka 30 istället! :). (http://www.ucpa.se/Aktivitetsprogram-Serre-Chevalier-fortsattning)

Har inte bokat något mer än själva UCPA-vistelsen än. Men har fortfarande planer om tågluff innan och sightseeing i Paris efteråt. Bilägger ett dokument med mina övriga resplaner.

Hör gärna av dig, det vore kul med sällskap!
/Rasmus
 

Bilagor

  • Sommar '11 - version 1.2.pdf
    66.3 KB · Visningar: 629
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nilles Resesällskap med UCPA V7 till Serre Chervalier Reskompis 0
apfaktor UCPA V 36 eller 37 Reskompis 0
Ash84 UCPA Katamaran Segling i Giens v. 20 Reskompis 0
Maja_76 UCPA, vandring kring Mont Blanc, Chamonix, augusti 2012 Reskompis 7
Fbr UCPA Alpinism Reskompis 0
nfhakansson UCPA i Mars! Reskompis 1
melon UCPA v.30? Reskompis 5
NiklasBr UCPA sommar 2011 Reskompis 33
Nic void UCPA Sommar 2010 Reskompis 6
frökenjöken kiteresa med ucpa elller liknande jul 09 Reskompis 2
hbc_backlund UCPA Resor Vintern 2010! Reskompis 4
epkhnil Sommarens seglingssemester med UCPA! Reskompis 0
resanu ucpa augusti Reskompis 1
fannny Multisport med UCPA Reskompis 2
Exanimo UCPA Resor sommaren 2009! Reskompis 30
Adventure-Cilla Snowboard med UCPA Reskompis 0
ic UCPA, segla, vindsurfa eller kita? Reskompis 4
SurfCalle UCPA Vindsurfing Giens Reskompis 0
Maddeleine Golf Ucpa Normandie Reskompis 1
Alptopp Argentiére, UCPA, V 27, Bilresa Reskompis 1
Perfer Serre Chevalier Ski Off Piste v.4 med UCPA Reskompis 0
epkhnil Segla med UCPA Reskompis 1
Hanna_J UCPA-resor Reskompis 8
mo9jan Argentiere v.6 med UCPA. Reskompis 2
pzac UCPA ValDIsere vecka 6 Reskompis 0
Kalle G UCPA-segling St Raphael Reskompis 0
Kilo Lima Äventyr hösten 2011 Reskompis 2
Gustav Cronhamn Denali 2011? Reskompis 3
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
UffeB Natur/vandrings/paddlings/fotoresa till Afrika eller Sydamerika vintern 2011 Reskompis 2
MalinDaniel Resesällskap Safari+Kilimanjarotrekk Januari 2011 Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.