• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Natur/vandrings/paddlings/fotoresa till Afrika eller Sydamerika vintern 2011

Hej,

På vintrarna brukar jag resa till tropikerna på en månad. Senast 5v i Kamerun och åren dessförrinnan till Indien. Vandringar, naturupplevelser (växter, insekter, däggdjur, fåglar), foto men också att träffa människor och lära känna nya kulturer. Starkt vanebildande!

Jag söker reskompis för en sådan resa vintern 2011. Jag har funderat på de många fina naturområdena i Venezuela, t ex Amazonas nordliga delar och platåbergen. Är även sugen på paddling i Afrika (kanske Malawi?). Ytterligare en tanke är Costa Rica som jag någon gång vill besöka.

Sugen att hänga på? Hör av dig så diskuterar vi resmål!

Kan tillägga att jag inte är ute efter 100% strapatser, dagar på stranden ibland liksom god mat på bra restauranger då och då är viktigt. Sådant kan ju kombineras med en vecka (eller mer) i fält under enklare förhållanden.

Om någon har tips på paddlingsturer i Afrika så är sådan info välkommen.

Några bilder från senaste resorna finns här:
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=6796

Ulf
 
resekompis till afrika

Hej på dig Uffe!

Jag ser att vi har en en del liknande erfarenheter som resor och vandringar. Mina intressen sträcker sig mer till människor. Strapatser skulle jag inte tveka inför. Annars kan man säga att jag är intresserad av det mesta för. Min nyfikenhet på nya geografiska platser och folk är en av anledningarna till mina tidigare resor ca 2år sammanlagt ca 50 länder. Just nu ligger jag i skilsmässa och skulle vilja utveckla mitt resande igen och till den kontinet som jag inte har besökt och mitt mål är minst 2st länder där. Jag jobbar inom vården och är ganska anpassningsbar med alla sorters människor i det flesta situationer. Det som bromsar mig i nuläget är att jag inte har pengar förrän huset är sålt och allt med boende är klart, dessutom att jag inte vet om jag får för längt på mitt jobb efter jul, men troligen får jag det eftersom det är brist på sjukskötare. Mina barn är så pass stora att de inte utgör några problem. Jag har ett väldigt stort naturintresse och tänkte en gång i tiden jobba som naturguide men ekonomin var för osäker. Jag har både bott i en by i norrland och i Stockholm men bor numera i ett litet samhälle i västra götaland. Åldersmässigt ligger vi ganska nära (född 64)varandra vilket kan vara bra när man gör saker och hur man ser på saker och ting. Allt detta skrev jag så att du får en uppfattning vad jag är för en person, för de resorna du beskrev kan vara påfrestande.
 
Hej Jeppe,

Jag har glömt kika in på Utsidan de senaste dagarna, sorry för sent svar. Nu ska jag iväg på en personalresa i några dagar men återkommer! Jag kan också nås på uffe_65@hotmail.com.

Hälsningar
Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.