Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har en gammal tygkanadensare som behöver ny duk.
För ca 30 år sedan fick den senast nytt tyg, jag använde då ett bomullstyg som behandlades med spännlack
Jag vet inte hur man får tag på spännlack eller om det är en lämplig metod.
Tja man gör nog på samma vis som för 30 år sedan. Svårigheten idag är att få tag på grejorna. Men Råseglarhuset på Skeppsholmen har det mesta man behöver. Det finns säker andra ställen med
Istället för nubb kan man idag använda rostfria häftklammor. Spännlack går bra att använda jag har hört talas om folk som använt linolja också men det har jag ingen erfarenhet av själv
Duk och råd kan du få från Vägledarutbildningen i naturligt friluftsliv, att. Bo Weslien Sjöviks fhsk, 77595 Krylbo, tel 0226-67800, Hemsida http://www.sjovik.fhsk.se
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Claes Grundsten är främst förknippad med sina storskaliga landskapsfotografier. I Sarek – en biografi lyser dock de glättiga panoramabilderna med ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer