Två områden samtidigt i GPS map60C?

För stora kartor i GPS map60C ??

Jag försöker överföra kartor(friluftskartan)valda bitar från två områden till min GPS60C.
Trots att de markerade rutorna tillsammans är på 27 MB så fungerar det inte.
Det ska ju finnas plats med 56 MB

Felmeddelandet som kommer upp är: "The map set is too large Please choose a smaller map set"

Det är ju inte för stort men det kanske inte fungerar att använda två områden samtidigt.

Områdena jag valt överlappar inte varandra...

Nån som vet?

Jag skulle chansa på att du uppdaterat din friluftskarta, det skapade då motsättningar med min GPS, men efter borttagning av uppdateringen så funkade det igen.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Bra chansning!

Ja, jag hade uppdaterat mina områden.
Jag ville ju att allt skulle vara perfekt innan jag förde över kartorna till min nya GPS.

När jag avinstallerat/nyinstallerat områdena utan att köra uppdateringarna så fungerade allt perfekt!
TACK för hjälpen!!!

Uppdateringar

Har du informerat Sportmanship om detta det är ju värdelöst om man inte kan använda uppdaterade=bättre kartor i sin GPS...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips