Turer... NOT!

Nu har jag lite mer tid och tankte skriva lite mer om hur det ar harnere och vad vi goer.

Vi har varit i Chamonix sedan i fredags och tanken var att faa in lite sensasongsklattring i Chamonix aguilles. Det visade sig dock att i aar bestamde sig sasongen foer att vara extra kort och det har snoat och regnat oavbrutet i tre dagar.

Alltsaa aer alla turer numera oeversnoeda och det laer bli mixklattring som gaeller om det bara blir battre vaeder snart....

I dag slaepade vi oss upp till La Flegere, tankte att om vadret bara blir lite battre kanske vi kan gora traverse du chrochue... En ratt enkel alpintravers som vi skulle kunna goera aeven i lite halvpissigt vaeder.

Vaedret blev inte lite baettre... Det blev mycket saemre och vi blev nedtvingade i regn, sno, dimma och drivis... Tllaggas ska val att alla kabiner slutat gaa foer sasonegn oxa saa vi hade val gjort sadaer 1000 hojdmetrar bara foer att vaenda...

Vi vill inte stick upp paa hoejd annu eftersom det blaaser hart och snoear... I morgon blir det nog isbouldering paa mere de glace som baest... :-/

Forresten, glomde jag att saega att alla campingar stangt foer sasongen och att badhuset har staengt foer reparationer denna vecka? Lite hart att faa tag paa en dusch alltsa...

Naja, vi ska inte gnaella, det aer ju trots allt ett ganska litet problem att det regnar och allt aer blott naer man kan ramla in paa McDonalds naer man vill och ta en burgare eller svepa en kanna oel i glada vaenners lag paa Chambre noef naer det blir foer trakigt i taeltet... Men det var ju liksom inte darfoer vi aakte hit...

Saa fort det blir baettre vaeder sticker vi upp paa Vallee blanche och taeltar infoer traverse du Mont Blanc.

/Niklas
 
Left Edge

Traverse du Mont Blanc? Vilken led menar du? Jag och min Lasse kom hem ifrån Chamonix för drygt 2 veckor sedan. Vi hade pang väder hela tiden. Om du kommer upp till Midi så prova Left Edge på nordväggen på Mont Blanc du Tacul. Vi tyckte att det vara en skojig led. Hoppas att vädret har blivit bättre. Hälsningar Laila.
[Ändrat av Laila 2000-10-05 kl 07:13]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.