Tunneltält

Hej, jag är på jakt efter ett rymligt tunneltält för 3 personer. Har kikat på TrueNorth Arcticlll och Urbergs tält. De verkar vara likvärdiga i kvalitet och pris. Är det någon som har erfarenhet av dessa tält? De ser ju helt ok ut för de pengarna. Har även tittat på de dyrare tälten som Helsport Hilleberg men kan man få ett likvärdigt tält för en fjärtdedel av priset känns det bättre. Tacksam för svar. / Jocke
 
Jag har ett Arctic II som använts flitigt på kalfjället, har stått pall för både storm, hårt regn och snöblandat regn. Har fått en spricka i en tältstång en gång men det skyller jag på min egen dumhet, dåliga markpinnar, dåligt underlag och en vind som vände när jag var på topptur.

Har iaf överträffat mina förväntningar som var rätt låga med tanke på priset.

Kondens har det blivit gott om ett par ggr då ventilerna är rätt underdimensionerade, men då har det varit runt nollan ute och stillastående luft med två personer i tältet.

Men finns pengarna skulle jag nog titta på bättre tält typ helsport/fjällräven/hilleberg då det såklart är mycket högre kvalitet på desssa.
 
Tack för alla synpunkter. Känns som ett dyrare alternativ är att föredra men kul att ditt Arcticll har fungerat så bra. Ska leta vidare på de dyrare alternativen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.