Marmot Haldor Tunneltält

Har letat rätt mycket efter någon som har något att säga om tältet "Marmot Haldor", dock utan någon vidare framgång. Någon här som sitter inne på erfarenheter kring detta tält? Om inte, kanske med erfarenhet om Marmots andra tält.

I mina ögon står Marmot för kvalité, har dock ingen aning om hur deras tält är.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har voyager 3ex tror jag det heter. Vi har bara använt det på gräsmattan och i skogen. Jag tycker det är lätt att sätta upp själv och det känns stabilt. Jag tycker dörren på kortsidan är lite onödig men det är skönt när man vill vädra ur snabbt. Jag tycker väven klarar sig bra i spöregn och blåst men det är som sagt inga stormar vi har använt det i.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Tack för infon. Ska tilläggas att jag kommer tälta mest för fiskets skull. Oftast i fjällmiljö, knappast vintertid.

Är ingen stortältare, utan det blir nog max 15-20 nätter per år.

Tundraman: Har sneglat mot det också. Får dock en känsla av att det inte skiljer så hemskt mycket mellan dessa tält. Vad menar du är skillnaden?

Ok. Låter rimligt. När man läser om Bergans så verkar det generella omdömet vara att det är svårt att sträcka duken ordentligt.

Ok. Låter rimligt. När man läser om Bergans så verkar det generella omdömet vara att det är svårt att sträcka duken ordentligt.

Kan stämma ev på dom äldre modellen av compact men trolletta är riktigt lätt att sträcka på duken... De räcker att man fäster stormlinorna till ventilation på varje ända så får man riktigt bra sträckt på duken.

Har själv en trollhetta 3 o den är väldigt enkel/smidig att resa o spänna duken.....har även en Nordisk oppland 3 o trollhettan är nästan lika lätt att få duken sträckt..

Håller med om höjden. Verkar inget vidare. Trollhetta verkar inte finnas kvar hos XXL och där det finns så är det 5000kr. Alltså 2x det jag hittar Robens för. Robens verkar seriösa och det skrivs bra om dem runtom på nätet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips