Tunna

Tunna tysta Goretex kläder

Hej

Jag har köpte en tunn Goretex skaljacka av märket "North Face" som jag tycker ar bra, det enda med den är att det är ljusgrå och blå och prasslar nåt fruktansvärt. Nu köpte jag denna jacka för att har en "civil" jacka istället för bara gröna jaktkläder så det gör inte så mycket. Den goretex jaktjacka som jag har börjar ha 10 år på nacken och är ganska tjock så den blir ofta lite för varm tidigt på hösten om man rör sig lite mer så nu funderar jag på att köpa en ny lite tunnare jacka. Vad finns det för nåt att rekomendera med Goretex eller liknande material?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips