Trezeta-kängor

Undrar om det finns någon ute där som har erfarenhet av märket Trezeta. Skulle gärna vilja ha synpunkter på kvalitet, passform och övrigt. Jag undrar speciellt om modellen Guida har bra vinteregenskaper. Hör av er!

Trezeta - kanon !

Hej !

Jag har traskat i ett par Trezeta vandringskängor i tre år nu och är verkligen nöjd. De har fått ta en hel del stryk och jag är helnöjd med dem. Då jag köpte dem låg de snäppet under Meindl i priset också ! Tyvärr är jag inte 100 på vilken modell det är..
Skon är tillverkad av en enda läderbit och har därför inga sömmar som kan ta skada och orsaka läckage odyl, vilket jag sett att en del meindl har gjort.

med andra ord - go trezeta ! :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Stackars häl!

Har använt mina Trezeta Makalu under hela förra året då jag bodde i franska Alperna. Jag är nöjd med allt utom hälen. Eftersom det hela tiden är en massa uppför i Alperna så sätts hälkonstruktionen verkligen på prov. Vet inte om det är mina hälar som är konstiga eller om konstruktionen är bristfällig, men en massa skavsår blev det -- även efter 30 mil! Hård snörning hjälper rätt bra och man klarar hälarna några hundra höjdmeter till. I Svenska fjällen är nog problemen mindre.

Jag har hört att Trezeta är mästare på att lägga in Gore-Tex. För det mesta har mitt par funkat utmärkt, även under flera timmars regn. Under helgturer i blötsnö har de dock blivit riktigt kalla och fuktiga inuti, men vilken läderkänga har väl inte problem med det?

/Rasmus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips