Trepassleden igen

Hej - beklager, men jeg kom aldrig ad trepassleden. Der var meldinger om mycket snö och snöbroer, der kollapsede, på strækningen Nallo-Unna Räita...och da jeg skulle vandre ensam, ville jeg ikke risikere at komme ud i noget jeg ikke kunne klare.

Endvidere var der mycket vätten/regn i den vecka och istedet gik jeg gennem Vistas til Nikkaluokta og ind til Kebne.

God tur, hvis du tager trepassleden!

Oj då!

Det skall bli intressant att se hur det går! Jag skall gå söderifrån så då vet man att man har en del besvärligheter som väntar på en även efter trepassleden.

Tack för informationen!

Peter P.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kanske - når du kommer derop er der jo gået 1 måned godt og vel - så kanske er der ikke de samme forhold (håber jeg!!)

Der ligger jo nok stadig snö kvarr - men inte så mycket som i starten af juli.

Glæder mig til at høre om din tur når du kommer hem - kanske får vi også nogle billeder?

Kristine H; sa:
Kanske - når du kommer derop er der jo gået 1 måned godt og vel - så kanske er der ikke de samme forhold (håber jeg!!)

Der ligger jo nok stadig snö kvarr - men inte så mycket som i starten af juli.

Glæder mig til at høre om din tur når du kommer hem - kanske får vi også nogle billeder?

När var du där? Jag var i Unna Räita 1:a veckan i september förra året och då var där ingen snö alls.

Det ligger en papperslapp på mitt köksbord där det står "skriv info på utsidan"...... :) Dessutom har jag 1 rulle film per dag med mig.

Ha dé
Peter P.

Jamen jeg var der ikke! - men stugvärterne i Alesjaure og Vistas samt mange andre vandrere berettede om mycket svärtfremkommeligt terrän - og da der var mycket vatten og mange elve var svære at vade gik jeg ikke trepassleden....

Var i Vistasstugan d. 6./7. juli dette år. Der var mycket snö overalt over cirka 1100 meter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips