Tredagars ensamvandring. Var?

Vad bestämde du dig för?

Lite nyfiken... Har du bestämt än när och var du ska gå?
Jag ska själv bege mig ut på min första solovandring iår så det hade varit roligt att höra lite hur andra tänker :)
För min del blir det Vålådalen-Vålåstugorna-Gåsen-Stensdalen-Vålådalen i slutet på Juli. Känns lite läskigt att bege sig ut på egen hand för första gången :-S

//Anna

Lite nyfiken... Har du bestämt än när och var du ska gå?
Jag ska själv bege mig ut på min första solovandring iår så det hade varit roligt att höra lite hur andra tänker :)
För min del blir det Vålådalen-Vålåstugorna-Gåsen-Stensdalen-Vålådalen i slutet på Juli. Känns lite läskigt att bege sig ut på egen hand för första gången :-S

//Anna

Jag har bestämt mig för att gå Jämtlandstriangeln fast på fyra dagar så jag har möjlighet att antingen gå upp på Sylarna eller ta en dagstur från Blåhammaren. Det kändes tryggt att gå den turen som första ensamtur iom att jag är bekant med leden. =) Funderade också på den tur du ska gå. Kanske gör det nästa år.

Skriver mer om det här på min fjällblogg: http://denperfektavandringen.blogspot.se/2014/07/arets-ensamvandring-blir-i-jamtland.html

Berätta gärna hur din vandring var sen!

God tur!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har bestämt mig för att gå Jämtlandstriangeln fast på fyra dagar så jag har möjlighet att antingen gå upp på Sylarna eller ta en dagstur från Blåhammaren. Det kändes tryggt att gå den turen som första ensamtur iom att jag är bekant med leden. =) Funderade också på den tur du ska gå. Kanske gör det nästa år.

Skriver mer om det här på min fjällblogg: http://denperfektavandringen.blogspot.se/2014/07/arets-ensamvandring-blir-i-jamtland.html

Berätta gärna hur din vandring var sen!

God tur!

Ok, ja, det var klokt tänkt. Det är ju fantastiskt fint där så det är väl värt flera besök. Själv är jag inte lika klok och går där jag inte varit förut :-S Men jag har läst på och det verkar vara ganska så "snälla" leder.

Ska spana in din blogg, jag gissar att jag får rapport där hur din tur gått? :)

Ja, det lovar jag ;-)

Ha en trevlig tur!

Eller Abisko-Kårsavagge-Låktatjåkka-Björkliden. Med avstickare mot Kärkevagge.
Rekommenderas varmt!
http://www.utsidan.se/cldoc/abisko-karsavagge-laktatjakka-karkevagge-2011.htm
Mikael

Lånar tråden, hoppas det är ok.

Har planerat en solovandring antingen första eller andra veckan i september. Hade funderat på att gå Ammarnäs - Hemavan eftersom jag bor i Umeå och restiden blir kortare. Men samtidigt har jag vandrat i Hemavan trakterna tidigare och det hade varit kul att vandra norröver. Men eftersom jag inte har så många dagar på mig, onsdagskväll till måndag så såg det här alternativet intressant ut. Rekommenderar ni att gå Abisko - Björliden, eller tvärtom? Går man efter någon led, eller är det omarkerat med tanke på att jag gå själv och om det blir dåligt väder? Har även funderat på att gå Vakkatovare - Nikkaluokta, men bussen gå så dålig tid från Gällivare till Vakkatovare så det går bort en hel dag i resa.

Har fortfarande inte riktigt bestämt om jag Ammarnäs - Hemavan eller om jag försöker ta mig norröver.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips