Trasig pump till nova

Pumpen till mitt optimus nova, vägrar fungera, har prövat allt (bytt läder o så) men det enda jag kan tänka mig att det är, är den lilla brickan som sitter intill lädret, jag tror att nån (hmm vem?) har tappat bort den riktiga o satt dit en annan, så jag undrar om brickan har en SÅ viktig funktion så att den måste vara exakt rätt stor, eller spelar det ingen roll. Och i så fall så vad har den brickan för mått, känns ju lite dyrt att beställa från typ FOGAS, enklare att leta fram en själv.

Mattias

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
backventil

Av 12 kök har vi haft problem med minst 4 backventiler. Läckage och liknande samt just att trycket inte går att pumpa upp. Själv fick jag säcken full med mysigt kerosen tack vare denna lilla finess.

/föhl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips