Transportmöjligheter från Storlien till Duved?

Hjälp, råkade boka hemtåg från Jämtlandsfjällen på fel station! Istället för Duved borde det vara Storlien eller Enafors. Nu har jag natttåg från Duved på en måndag (12 aug) som avgår på kvällen, och givetvis vill jag använda dagen för att vandra till tåget, inte hänga på stationen en hel dag.

SJ tar 100 kr för att hjälpa till, och då tillkommer nog mellanskillnad för tågresan också. Jag kollade busslinje 571, men de gick bara tidigt på morgonen och man måste ringa (?). Tåget från Storlien till Duved är framme bara 3 minuter innan nattåget går, så det vågar jag inte riskera!

Finns det något annat bra sätt, andra bussar jag inte hittat, taxi, skjuts...?
Eller är det SJ jag måste förlita mig på?

Tacksam för tips.

Ta tåget. Konduktören kanske blundar skillnaden i pris försumbar om du beställt från Enafors från början. SJ inväntar säkert lokaltåget.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Köp tågbiljetten från Enafors till Åre (inte Duved), där SJ:s nattåg gör ett längre stopp - du får en halvtimmes marginal. Kostnad för biljett under 100 kr.

Tack ska ni ha! I och med att det blir från Enafors till Duved så blir det ändå en 25 minuters resa något.

Men att ta tåget till Åre var en jättebra idé, kostar 65kr för mig som student också, jättefint! Så slipper jag nojja över en mindre vänligt inställd konduktör. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips