Transportera kajak mellan Helsingborg och Stockholm

Är det någon som har ett bra tips på bästa och billigaste vis transportera en kajak mellan Helsingborg till Stockholm.

Sjösätt den

Tag kajaken på axeln, gå ner till hamnen, sjösätt, börja paddla åt vänster och följ sedan kusten. När du ser kungen är du framme.

(Ok, ok. Jag vet, men medge att det är det ojämförligt billigaste och framförallt bästa sättet!)

Kalle

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske en pålitlig lastbilschafför?

Jag transporterade nyss ner en kajak från Stockholm till Uddevalla. Eftersom jag inte hade sett kajaken (den var begagnad), kom jag till slut fram till att det kändes bäst att åka upp och kolla på den. 10 000:- är ju trots allt ganska mycket pengar, så en tusenlapp i bensin kanske inte gör så stor skillnad...
Men min far hade, i egenskap av gammal lastbilschaufför en annan, mer budgetbetonad idé. Han tänkte att någon gammal kollega skulle kunna lägga den ovanpå resten av godset i sin lastbil och ta med den västerut för en spottstyver eller två. De har tydligen ofta lite luft till övers högst upp.
Så kanske kan det vara idé att fråga någon pålitlig gammal chaffis?

Lycka till
/Micke

Posten!

Sålde för några år sedan en forslåda till en kille i Luleå. Portot var bara 180 Kr.

ASG eller vad de numera heter kan vara ett alternativ.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips