Transport från Funäs till Kläppen (Helags)?

Har för mig att det tidigare gick någon form av buss/taxi motsv från Funäsdalen till Kläppens parkering (dvs mot Helags). Någon som känner till om den finns kvar? Eller är det ordinarie taxi som gäller om man inte vill köra själv från Funäsdalen?

Om man på http://www.resplus.se söker för resa Funäsdalen-Ljungdalen. Då får man upp en resa som ska gå med taxi Taxi 620-1 (Länstrafiken). Om den fortfarande går så borde det vara möjligt.

Kolla http://www.lanstrafiken-z.se/

Det verkar gå buss mellan Funäsdalen och Messlingen, sen får man kanske ta taxi över flatruet till Ljungdalen-Kläppen. Det kanske kostar en del dock.

Måste du ta dig från Funäsdalen, eller kan du åka en annan väg från första början?

Buss mellan Svenstavik och Ljungdalen finns också. Jag bor ibland i Sundsvall. När jag ska till Tänndalsfjällen åker jag oftast tåg till Brunflo, och så byte till buss mot Funäsdalen. Den bussen går från Östersund och passerar Svenstavik, så man kan ju hoppa av där och ta bussen (linje 613) mot Ljungdalen. Men då ska ju tidtabellen stämma också.. Jag har bara åkt till Funäsdalen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för svaret!

Har stuga i Tänndalen och tänkte gå från Helags, via fältjägarstugan, Ramundberget och så tillbaks till Tänndalen.

Så jag ska undersöka länkarna du gav mig.

Tack för svaret!

Har stuga i Tänndalen och tänkte gå från Helags, via fältjägarstugan, Ramundberget och så tillbaks till Tänndalen.

Så jag ska undersöka länkarna du gav mig.

Jag gick Ramundberget-Storulvån via Fältjägaren, Helags, Gåsen en gång, det var en väldigt skön tur. Sträckan Ramundberget-Helags minns jag som igår.

Ett alternativ, om inte taxin går, är ju att gå från Ljungdalen till Messlingen, över Flatruet, och sedan ta taxi/buss därifrån till Funäsdalen. Det borde finnas nån led på Flatruet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips