Träna knän

Jag undrar om ni har några bra tips på hur man kan träna upp sina knän. Jag har vid några tillfällen (oftast går det bra) fått ganska stora problem med knäna, vid t.ex. vandring i berg, stenig terräng och nu senast när jag var ute och långcyklade.

Visserligen rör det sig olika typer av knäproblem, då jag fick ont på framsidan, under knäskålen, speciellt när jag vandrade nedför ett berg.

När jag var ute och cyklade fick jag däremot ont på utsidan, i vad det verkar ett lårmuskelfäste. Efter ett tag fick jag motsvarande problem på insidan (och utsidan) av det andra knät, då jag förmodligen överkompenserade med det benet.

Jag utgår från att det handlar om överansträngningar i ovan nämnda fall, men jag hoppas ändå på träningstips, för att förebygga liknande problem i framtiden. Kanske har ni andra tips, förutom träning, att komma med?

Be careful out there /Joel

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Vad du kan göra är att du skaffar dig individuellt anpassade hålfotsinlägg.
Själv var jag på Idrottsortopedi i Göteborg
(www.idrottsortopedi.se) och fick hjälp med inlägg.
031-160 160

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips