TRÄFF med dagstur och grillning 18/1

Hej Alla friluftsvänner och Gott Nytt År!

Tänk vad fint om 2009 blir året det blir fart på IRL-träffar och turer i Skåne, både till antal, uppslutning och kvalitet.

Jag föregår med gott exempel och inbjuder till en DAGSTUR söndagen den 18:e januari.

Det blir vandring längs LANDBORGSPROMENADEN, Helsingborg, Kärnan-Sofiero.

"Från Kärnan i centrum i centrum går vandringen norrut, genom vackra parker och skön natur. Det välkända skogs- och naturområdet Pålsjö skog passeras och promenaden slutar vid Sofiero slott i norr. ca 6 km."

Samling Kärnan kl 10.00. Medtag fika.

Allt praktiskt som grill och transporter löser vi gemensamt under tiden. All konversation sker lämpligen i tråden. Intresseanmälan löpande som bekräftas den 15/1.
Jag ser mig själv som initiativtagare men vill inte ensam ta på mig "allt ansvar". Därför önskar jag ett levande forum där ni alla vill vara delaktiga i tips och planering. Datumet har jag "lånat" från Magnus som en öppen tanke jag nu konkretiserat.

Mitt mobilnummer är 070-65 606 54 vid behov.
 
Hejsan, vilken perfekt start på året!

Detta ser jag fram emot och kommer givetvis att vara med! Är det någon som behöver samåka från Ängelholm så hör av er.

Vi ses!
Kathrine
070-9900918
 
Jag tror jag har möjlighet att komma :) Är det någon mer som är intresserad? Jag kör från södra Halland och har plats i bilen...

/Stellan
 
Har bara en lite fråga... Kommer det att bli grillning eller är det bara en vanlig fika som gäller? Jag har inte gått den sträckan tidigare och undrar även hur lång tid det brukar ta?

/Stellan
 
Hej.

Det låter som vi blir ett bra gäng på söndag. turen tar kankse två timmar att gå plus grilltid. Och ja, det blir riktig "lägereld" så medtag något att grilla.

PO
 
Vi följer med!

Hej,

Jag och min sambo vill gärna vara med. Jag tror att två personer till också följer med. Vi kör bil från Lund, och det finns plats till en person till om någon vill samåka.

Jag vet inte var Kärnan ligger, vi kollade på Eniro och det visar att Kärnan ligger mitt i Helsingborg?

Aldana
 
Ja om alla kommer så är vi redan uppe i 11 personer. Det låter ju hur bra som helst.
Nu kan vi också börja spekulera i väder, om det nu skulle påverka någon...
Prognosen säger kallt resten av veckan, snö natten till söndag med stigande temperatur.
Alla välkomna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.