Tråd för klimatdebatt

Om
Väldigt många konstigheter och felaktigheter i de senaste inläggen i denna tråd.

Om man nu ska hålla sig till svenskars utsläpp av växthusgaser är ju det intressanta hur mycket utsläpp de förorsakar oavsett var på klotet det släpps ut. Vilket inte anges i Naturvårdsverkets statistik som refererats till. Alla utsläpp är globala och drabbar alla på planeten.
Precis. Det drabbar alla. Utsläppen behöver minska rejält och snabbt.
 
Vi är bäst såklart, syns i nyligen publicerade diagram. Bland dom lägsta utsläppen pp i EU, och i princip allt tas upp av skogen. Finemang, vi behöver inte göra ett skit mer än vi redan gör.

Man ska såklart använda officiell statistik, inte från någon miljöorg - dom försöker som sagt att visa så dåliga siffror dom kan.
Varför ska vi sluta bara för att vi är bäst?

SKa vi inte sträva efter att bli ännu bättre, bara för att vi är bäst?

Tänk om idrottare tänkte likadant, då hade vi aldrig fått några nya rekord om alla vinnare nöjde sig med att vänta in alla andra som är sämre.

och ska vi lilleputta lite också så är jag världsmästare på exakt allt om man räknar rummet jag sitter i, för där är jag ensam på denna lilla ytan. Men tyvärr är ju klimat inte bara i mitt lilla rum.

/Patrik
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Varför ska vi sluta bara för att vi är bäst?

SKa vi inte sträva efter att bli ännu bättre, bara för att vi är bäst?

Tänk om idrottare tänkte likadant, då hade vi aldrig fått några nya rekord om alla vinnare nöjde sig med att vänta in alla andra som är sämre.

och ska vi lilleputta lite också så är jag världsmästare på exakt allt om man räknar rummet jag sitter i, för där är jag ensam på denna lilla ytan. Men tyvärr är ju klimat inte bara i mitt lilla rum.

/Patrik
Det finns något som heter att man överarbetar och det är precis vad Sverige gör i klimatfrågan när USA, Kina Indien etc fullständigt skiter i klimatfrågor och som då gör att vårt överarbetande för klimatet blir helt ogjort arbete pga att vi i Sverige delar jordklot med bla dom länderna.

Såna som överarbetar saker enbart för sakens skull anses vara korkade!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.