Tour de Mont Blanc- nybörjare

Tack Joanna. Alla tips är verkligen välkomna och mycket värdefulla :) Tack.
Jag ska orientera mig lite kring det där med reselakan. Som du säger, är man väl däruppe så vill man inte bära på onödig vikt.

Hej

Mitt äventyr närmar sig och jag har varit en snigel, har inte skaffat annat än en reselakan... :(
Har endast gått runt och kollat och testat men allt jag vill ha är så dyrt! Vill helst skaffa tvådelade byxor. I Pindos bergen hade jag på mig vanliga korta tights men där var vädret alltid +35C....
Känns som att det är så mycket som behövs. Regnbyxor och regnjacka, långbyxor, ryggsäck....
Och när jag ändå köper ngt så vill jag ha kvalitet då jag vill fortsätta med vandringen och orkar inte med dumma inköp. Dyrt är inte alltid kvalitet men...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips