från noll till Mont Blanc sommaren 2015

Hej
Undrar om någon mer oerfaren är intresserad av att bestiga Mont Blanc sommaren 2015. Har själv vandrat lite och många andra aktiveter men aldrig berg av denna klass. Har varit på Keb och gör andra turen i sommar. Är 47 år normal tränad och söker fler som är intresserad av att ta sig från noll till toppen av Mont Blanc på två år. Allt från planering, träning, resan till toppen på 4810m sommaren 2015.
Hör av er :)
/Ulrik

Mt Blanc

Jag är intresserad. Jag var nere vid Mt Blanc för 2 år sen, då satte vädret stopp. Jag har vandrat en hel del i fjällen förr. Har gjort lite alpinism, men har fortfarande mycket att lära. Högsta toppen jag varit uppe på var Kilimanjaro och tydligen funkar jag bra på hög höjd. I sommar har jag bokat en kurs vid Kebenekaise en vecka för att lära mer, men även för att komma upp i fjällen igen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej
Undrar om någon mer oerfaren är intresserad av att bestiga Mont Blanc sommaren 2015. Har själv vandrat lite och många andra aktiveter men aldrig berg av denna klass. Har varit på Keb och gör andra turen i sommar. Är 47 år normal tränad och söker fler som är intresserad av att ta sig från noll till toppen av Mont Blanc på två år. Allt från planering, träning, resan till toppen på 4810m sommaren 2015.
Hör av er :)
/Ulrik

Kanske denna tråd kan vara av intresse.

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=74032

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips