torka tält inomhus

När jag bodde i studentkorridor så hängde jag upp tunneltältet på korridorsväggen med golvet mot väggen (tror att jag använde tavelkrokar i taklisten), Sedan fäste jag två av tältlinorna i motstående vägg (också tavelkrokar tror jag) och spände ut lite så att taket på tältet lyftes ut en halvmeter från tältgolvet. Där torkade det snabbt, även om vissa av korridorkamtaterna muttrade lite när de fick tränga sig förbi.

Nu när jag bor i villa kör jag samma metod. Hänger tältet i trappräcket mot ovanvåningen med golvet innåt, och spänner ut det med linorna mot väggen mitt emot. Har jag använt två tält hänger jag upp ett i taget.

Med stängerna i spänner jag upp det i vardagsrummet, torkar på någon timme. Passar även på att torka i väntan på hemresa när vädret tillåter. T ex Björklidens station och färjeläget i Tórshavn.

Bilagor

• 5C75C446-FAE3-4652-8BAC-E2D39ACA8070.jpeg
    5C75C446-FAE3-4652-8BAC-E2D39ACA8070.jpeg
    4.3 MB · Visningar: 102
  • 040A20F9-6632-476B-8D28-147B5D2695BD.jpeg
    040A20F9-6632-476B-8D28-147B5D2695BD.jpeg
    3.5 MB · Visningar: 114

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
U tvättstugan har du väl redan tvättlinor så det är bara att hänga upp tältet och torka av linorna efteråt. Annars så sätt upp krokar för tvättlinor.

Svag värme i torkskåp kankse också kan funka, det är ju konstgjort fint väder inklusive vind....

/Patrik

Hänger mitt kupoltält med stängerna i, i taket på carporten. Där torkar även golvet snabbt. Tror jag ska försöka hänga tunneltältet på samma sätt i morgon. (På väg hem från en kort tur på Hardangervidda.)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips