Topptur någon?

Jag måste åka skidor snart, vem är på? Jag utgår från Gävle så lämpliga mål är för mig Härjedalen / Jämtland, torsdag-söndag någon vecka framöver. Boendeform är flexibelt, har inga problem med tältande. =) Jag har tält och det mesta som behövs, lavinutr. etc. förutom då kompisar som delar mitt intresse.. Tråkmånsar! Det är ju roligare (och säkrare) när man är fler. ;)
Som sagt, det vore skoj att komma iväg de närmaste veckorna.

Väl mött!

//Frank

Vi är 5 pers här från Utsidan som ska göra en tur mellan Fredag den 11e och Måndagen den 14e, utgå från Storulvån, basläger för 3 nätter ca 10 km bort vid Västrabunnerstötens södra sluttning, vi sover i tält.

Tråden för turen här på utsidan http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=64301 men den infon börjar bli lite utdaterad..

Bästa infon hittas på https://docs.google.com/document/d/...7Nki8wfUAr7wL_4Q/edit?hl=en&authkey=CKKr8KIP#

Du är varmt välkommen att hänga med om du har lust. :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Shit pommes frites! Synnerligen gediget förarbete och mycket inspirerande. Bra jobbat! Jag hakar mer än gärna på, ska bara tala om det för schäfern på jobbet men det brukar inte vara några problem. =) Det är mycket läsning att ta in, kollade google-länken där.. Vill du pm:a ditt nummer så kan jag ringa dig ikväll Tomas?? Mer om mig; 30 bast, åker tele, har tält, lavin-utr etc etc..
Det låter superkul!

Mvh Frank

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips