Topptur någon?

Jag måste åka skidor snart, vem är på? Jag utgår från Gävle så lämpliga mål är för mig Härjedalen / Jämtland, torsdag-söndag någon vecka framöver. Boendeform är flexibelt, har inga problem med tältande. =) Jag har tält och det mesta som behövs, lavinutr. etc. förutom då kompisar som delar mitt intresse.. Tråkmånsar! Det är ju roligare (och säkrare) när man är fler. ;)
Som sagt, det vore skoj att komma iväg de närmaste veckorna.

Väl mött!

//Frank

Vi är 5 pers här från Utsidan som ska göra en tur mellan Fredag den 11e och Måndagen den 14e, utgå från Storulvån, basläger för 3 nätter ca 10 km bort vid Västrabunnerstötens södra sluttning, vi sover i tält.

Tråden för turen här på utsidan http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=64301 men den infon börjar bli lite utdaterad..

Bästa infon hittas på https://docs.google.com/document/d/...7Nki8wfUAr7wL_4Q/edit?hl=en&authkey=CKKr8KIP#

Du är varmt välkommen att hänga med om du har lust. :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Shit pommes frites! Synnerligen gediget förarbete och mycket inspirerande. Bra jobbat! Jag hakar mer än gärna på, ska bara tala om det för schäfern på jobbet men det brukar inte vara några problem. =) Det är mycket läsning att ta in, kollade google-länken där.. Vill du pm:a ditt nummer så kan jag ringa dig ikväll Tomas?? Mer om mig; 30 bast, åker tele, har tält, lavin-utr etc etc..
Det låter superkul!

Mvh Frank

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips