Tips till vandringsträning - bära tungt

Hej Adrien

Eftersom du inte går att kontakta per mail så skriver jag en liten hälsning här.
Av ditt inte helt vanliga efternamn drog jag slutsatsen att du antagligen är en av mina gamla scouter. Alltid kul att hitta någon man känner till här på forumet, och se att friluftsintresset inte svalnat. Lycka till med din vandring i vår.

Hälsningar från en annan som också brukar kånka på en ganska rejäl ryggsäck.

default.asp')
Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Jag brukar träna på trappmaskinen eller crosstrainern´ inför fjällturer 2-3 pass/ v. Men med hjälp av några vattendunkar och en skidbacke för man ruggit bra träning med.

Lycka till..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fråga är hur långt ska du gå?

Korta sträckor med tung packning kräver nog mest muskelträning. Men ska du längre sträckor så bör du tänka mycket på dina fötter och vårda dessa väldigt mycket.

Precis min åsikt också, sist jag var ute så hade jag 35 kg med mig med mat och vatten. då bar jag utöver det tung fotoutrustning eftersom jag har en passion för naturfoto.

Men det kan man ju inte uttala sig om, killen kanske ska ut på en 4-veckors tur någonstans med käk och bränsle.

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips