Tips på vindskydd med eldstad???

Hej!

undrar om någon kan ge oss lite tips på vindskydd med eldstad i Göteborgstrakten, gärna nära havet om det finns nåt...
Brukar vara i Skatås men skulle behöva testa något annat där man inte behöver gå långt då en av oss är höggravid. :)

Som sagt, i Göteborgsområdet, dock inte åt Hisingshållet eller Angered. Gärna söderöver eller inåt landet.

Hoppas nån vet!

I Sandsjöbacka naturreservat finns två vindskydd några km från Spårhagavägen ( nås med buss mellan Lindome och Snipen hlp Dunsered) , söderut vid One mosse, norrut vid Svarttjärn. Till det senare verkar enligt kartan ( Sandsjöbacka vandringskarta ) finnas en P-plats knappt en km ifrån ( Årekärslunden). Vad jag minns var bägge vindskydden i gott skick och jag har för mig att det fanns ved också.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips