Tips på vandringsled i södra Norrland?

Gästrike och hälsingeleden? Kanske?
Jag har själv inte vandrat på någon av dem, men är uppvuxen i gävle med omnejd. Finns nog fina bitar på gästrikeleden bortåt kungsbergshållet skulle jag tro.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns fina vandringsleder i härliga Härjedalen. Rogenområdet är fantastiskt. Det är tallbevuxen lågfjällsterräng och ganska öde.

Kanske Höga kusten-leden kan vara något? Skuleskogens nationalpark är en riktig höjdare och verkligen värd att besöka!

Jag skall om några dagar ge mig av och vandra Finnskogsleden. Jag har läst några inlägg här om den leden - även om det inte är alltför mycket. Jag har inte funnit någon info om det finns ved utlagt vid rastplatserna. På min karta är ett par raststugor markerade. Hur är de att övernatta i? Jag har läst på någon annan sajt att det finns kolarkojor längs leden. Hur duger de till övernattning?
Jag vore mycket tacksam om någon har svar på ovanstående frågor. Gärna även annan info som kan vara bra att ha om leden.

Jag har vandrat leden Finnskogsleden nu. Är det någon som vet vem som är ledens underhåll etc? Är det Bollnäs' kommun, eller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips