Tips på skaljacka

Ta en titt på Taigas utbud.

www.taiga.se

Deras kläder är först och främst avsedda för yrkesfolk och har därför en, i många fall, mycket bättre slitstyrka än de flashigare märkena.
Mitt eget eget Taiga GT-ställ är idag mer än 15 år gammalt och still going strong.

Lycka till.

taiga är grymma, dubbelt så bra till halva priset, problemet är att det inte finns att prova mer än i varberg.. liiite segt att gissa storlek, men grymt för oss som är hyfsat nära.. jag valde mellan taiga forrest och norröna recon, det var bokstavligen halvapriset för samma ställ som Taiga gör till FJS, riktigt bra grejer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Haglöfs Spitz

Köpte en Haglöfs Spitz förra året som jag är grymt nöjd med. Har använt den både på stan och på länge isklätterturer. Funkar skitbra och har god ventilation. Att göra kläder som funkar för isklättring måste vara det svåraste som finns. En stunden kämpar du dig upp och får rejält med puls, för att sen stå stilla en halvtimme eller mer i flertalet minusgrader. Grymt skönt att kunna öppna upp Haglöfsjackan under armarna för att ventilera.

Enda nackdelen är att jackan inte funkade med min hjälp (Petzl), så jag får ta och skaffa en mindre hjälm. Ingen stor nackdel för mig dock.

bergans

Hej jag har kört Bergans Anatomic LV i över ett år nu,å han har varit till NZ,Norge,gran canaria m.m å han e som ny fortfarande klockren jacka måste jag säga....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips