Tips på skaljacka

Ta en titt på Taigas utbud.

www.taiga.se

Deras kläder är först och främst avsedda för yrkesfolk och har därför en, i många fall, mycket bättre slitstyrka än de flashigare märkena.
Mitt eget eget Taiga GT-ställ är idag mer än 15 år gammalt och still going strong.

Lycka till.

taiga är grymma, dubbelt så bra till halva priset, problemet är att det inte finns att prova mer än i varberg.. liiite segt att gissa storlek, men grymt för oss som är hyfsat nära.. jag valde mellan taiga forrest och norröna recon, det var bokstavligen halvapriset för samma ställ som Taiga gör till FJS, riktigt bra grejer

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Haglöfs Spitz

Köpte en Haglöfs Spitz förra året som jag är grymt nöjd med. Har använt den både på stan och på länge isklätterturer. Funkar skitbra och har god ventilation. Att göra kläder som funkar för isklättring måste vara det svåraste som finns. En stunden kämpar du dig upp och får rejält med puls, för att sen stå stilla en halvtimme eller mer i flertalet minusgrader. Grymt skönt att kunna öppna upp Haglöfsjackan under armarna för att ventilera.

Enda nackdelen är att jackan inte funkade med min hjälp (Petzl), så jag får ta och skaffa en mindre hjälm. Ingen stor nackdel för mig dock.

bergans

Hej jag har kört Bergans Anatomic LV i över ett år nu,å han har varit till NZ,Norge,gran canaria m.m å han e som ny fortfarande klockren jacka måste jag säga....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips