Tips på paddelled

Hejsan
Jag letar tips på paddelleder i södra Sverige som är fina, känns vilda och inte består av enbart stora sjöar. Helst nån större å liksom. Jag kommer vara ensam med en sexåring, så inga vilda forsar. Jag är van vid friluftsliv men kanske inte så mycket vid paddling. Jag tänker kanadensare och behöver nog hyra nånstans och gärna att hyrstället kan köra/hämta kanoten.

Tacksam för tips!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Immeln och Raslången är fina paddelvatten för nybörjare, inga forsar
Man kan även hyra kanot och starta sin paddling i Halen. Det går att ta sig mellan alla tre vattendrag (Halen/Raslången/Immeln) med relativt korta lyft. Nackdelen är att det är tämligen populärt under högsäsong, typ maj-augusti.

Tillägg: Såg precis att paddling mellan Raslången och Immeln avråds tills vidare. https://halenkanot.com/information/

Kyrkekvarn i norrändan av Stråken har kanotuthyrning. Stråken är en långsmal sjö, så det är bara att välja hur långt man vill paddla, ena sidan ner och andra sidan upp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips