Tips på paddelforum med fokus på Kanada/USA

Jag gräver lite om olika floder, främst i nordvästra Kanada, och skulle vilja komma i kontakt med lokalbor med stort intresse av friluftsliv - främst paddling då kanske. Ett kanadensiskt forum som vårat eget Utsidan fast med fokus på Yukon och Northwest Territories skulle sitta fint.

Någon som sitter på några tips?

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för den!

Jag vill paddla några veckor i en flod som rinner ut i ishavet - och sen cykla söderut via Dempster highway. Grejen är att jag tror jag blir för sen för att det ska vara kul. De flesta startar i mitten på juni och jag kan nog inte börja paddla förrän i mitten av augusti. Floden fryser i mitten/slutet på oktober och då är jag ju klar, men tänker mest på höstregn, blötsnö och issörja... Hjärtat säger ju att jag ska göra trippen i år, men huvudet att vänta tills nästa sommar och istället dra någon annanstans senare i höst, Västafrika kanske. Men är sugen som f** att dra till Kanada i år.

Dilemma nummer två är om floden jag kikar på är vacker. Vildmark - absolut, men av de bilder jag sett så går den inte genom wow-områden, kanske. Då skulle troligen Yukonfloden vara bättre. Men Yukon verkar ha sina egna nackdelar...

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips