Tips på paddelforum med fokus på Kanada/USA

Jag gräver lite om olika floder, främst i nordvästra Kanada, och skulle vilja komma i kontakt med lokalbor med stort intresse av friluftsliv - främst paddling då kanske. Ett kanadensiskt forum som vårat eget Utsidan fast med fokus på Yukon och Northwest Territories skulle sitta fint.

Någon som sitter på några tips?

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack för den!

Jag vill paddla några veckor i en flod som rinner ut i ishavet - och sen cykla söderut via Dempster highway. Grejen är att jag tror jag blir för sen för att det ska vara kul. De flesta startar i mitten på juni och jag kan nog inte börja paddla förrän i mitten av augusti. Floden fryser i mitten/slutet på oktober och då är jag ju klar, men tänker mest på höstregn, blötsnö och issörja... Hjärtat säger ju att jag ska göra trippen i år, men huvudet att vänta tills nästa sommar och istället dra någon annanstans senare i höst, Västafrika kanske. Men är sugen som f** att dra till Kanada i år.

Dilemma nummer två är om floden jag kikar på är vacker. Vildmark - absolut, men av de bilder jag sett så går den inte genom wow-områden, kanske. Då skulle troligen Yukonfloden vara bättre. Men Yukon verkar ha sina egna nackdelar...

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips