Tips på karbinhake till vapenrem

Hej där..

Skulle göra en egen vapenrem i läder. Läder har jag men så skulle jag köpa ett par små karbinhakar men då var dom slutsålda och de visste inte när de skulle få hem nya.

Har googlat och letar men ännu inte hittat. Är det någon som har tips på vart man kan köpa fina karbinhakar likt denna: http://www.slojd-detaljer.se/katego...lader/beslag-spannen-nitar/karbinhake-pid6723

På hemsidan är den 30 mm vilken fanns i lager men den var onödigt stor jag ville ha en mindre som de hade som var 25mm som också den var på gränsen. Men den hade de bara en av och jag behövde ju två !

Eller hur har ni löst det ?

Svart färg går också bra men inga blänkande silversaker.

Mvh // Johannes

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips