Tips på hållbar skarvhylsa med vinkeljustering

Hej!

Önskar tips på en hållbar skarvhylsa för eftermontering på min paddel. Sökte men hittade endast inlägg som är två år gamla och hoppas det finns färskare erfarenheter än så.

Som sagt, hllbar och vinkeljustering är grundkraven. Längdjustering är inte nödvändigt men bra pris är ju ett plus. Dock går kvalitet före pris.

Vad jag hittat själv hitills då jag sökt på lösa skarvhylsor:
Orust kajak
Skim
VKV

Erfarenheter av ovanstående eller annan söks - gärna långtids-raporter? Hur funkar de efter några år?

/Patrik, med sågen i högsta hugg ;-)

Orust's funkar kanon

Hej

Är mycket nöjd med Orusts delning, funkar kanon och trixar inte.
Lätt attt lossa även efter en längre tids montage.

Mvh Sven

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Vi har tre olika paddlar; 2 Robson och en Foster med OrustKajaks skarvstycke. Den äldsta är cirka 3år, hyfsat flitig användning året om.

Jag tycker de funkar mycket bra; de är enkla, rejäla och hållbara utan nåt extra som kan gå sönder.

Än så länge inga problem.

Olika dimensioner

Du får vara vaksam på att paddelskaft har olika dimensioner. Det är absolut inte givet att de kopplingar som finns på marknaden passar just din paddel. Det gäller att mäta inner- och yttermått.

Du kan själv göra en enkel och billig delning genom att skaffa ett aluminiumrör som limmas inuti det delade paddelskaftet. På den andra delen av skaftet sågar du upp två skåror ett par centimeter långa. Använd sedan en rostfri slangklämma så har du en billig och bra delning. Noterat dock att aluminiumrör inte finns i alla dimensioner.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips