Tips på bra Damasker?

Är på jakt efter ett par dagmasker.

Någon som rekommenderar bra och billig damasker?

Märken Trangoworld verkar vara billig men är de bra?

Användningsområde

Är på jakt efter ett par dagmasker.

Någon som rekommenderar bra och billig damasker?

Märken Trangoworld verkar vara billig men är de bra?

Själv trivs jag bara i bommuls modeller om det inte är kortare tider och mycket blött. De plastmodeller jag testat får oftast kondens på insidan och då är gtx lika med plast. Vinter eller sommar?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vi ska vandra mellan 19-28 juni Nikk - Abisko och som det ser ut är det snö på flera ställe där just nu och det kommer att bli blött tror jag.

Jag har nyligen köpt ett par bomullsdamasker:
Trailwise Snolock Gaiters.
Mycket bra kvalitet som det verkar. Hade läst mycket om dem innan. Stroppen under foten är av enkelt slag som man kommer kunna byta när den pajar.
Den största fördelen är att den finns i storleken "big calf" vilket passar mig som provat mig igenom samtliga modeller jag hittat i butik utan att lyckas.

So far bara testade i pudersnö och i regnvåt underveg.
Håller vätan ute bra. Verkar vädra svetten bra också. Ingen kondens, även om fukten i byxbenen kyler lite när mqn tar av damaskerna.

Bergas

Köpte ett par fina i gore-tex liknande material på Bergans outlet i Barkarby för 290 kr(om jag mins rätt). Hade kostat ca 900 kr. Har bara testat dom en dag men verkar vara klockrena.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips