Tips på "allroundryggsäck" ca 40-45l

Tack för alla svar, nästan lite överväldigad just nu men ska fundera på mina prioriteringar :)

Creon light ser bra ut (om den säljs fortfarande?), Trion Pro kanske är i tyngsta laget men funkar nog, får kolla på den!

Ascensionist 45 gillade jag verkligen, har den stöd för vätskesystem eller kan man på ett smidigt sätt få ut slangen genom toppöppningen? (Eller använder du inte vätskesystem alls?)

Jag brukar inte använda det så var tvungen att kolla, men nej det finns inget särskilt hål för en slang. Kanske får plats 1 liter i fickan i locket eller så får man dra från huvudfacket. Går väl att göra eget hål också om man vill, men jag dricker i bäckarna istället...blir lättare så.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
var tvungen att testa och fick gott och väl plats med en 1 liters i lockfickan och sen ut med slangen och under en "hälla" i axelremmen.

var tvungen att testa och fick gott och väl plats med en 1 liters i lockfickan och sen ut med slangen och under en "hälla" i axelremmen.

Det är ju också en lösning :)

Vid vandring i fjällen släpar jag ogärna på en camelbak men det kan vara praktiskt om man skall göra nån toppbestigning på vintern med mycket prylar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips