Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska ut på en helgtur kring Vålådalen. Startar turen fredag eftermiddag alternativt lördag morgon, hemfärd på söndag. Glad för tips på en fin tur där man får se mycket.
Om du nu har sett Issjödalan/Pyramiderna kan man ju ta vägen via Blanktjärnarna upp till Lunndörren. Fast stigen från Blanktjärnarna och till Lunndörren är lite svårorientertad men med senaste karta och lite tålamod så går det.
Jag skulle rekommendera turen vi gjorde i slutet av förra veckan.
Ta bilen till Nordsätern (Ljungdalen) och gå genom Storådörren och tillbaka genom Lilla-Lunnådörren. Vi tältade tre nätter men det går att gå på två övernattningar.
Dock rekommendrar jag att man går på tre övernattningar.
Jag tycker det var en mycket fin tur och så hade vi tur med vädret.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
4 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...