Tips om rep och sele till grymt ringrostig!

Hej,

har fått nys om att det visst är Tunabergsträff i helgen. Tyvärr är jag grymt ringrostig, och grejerna ser väl ännu värre ut.. Skulle vara otroligt tacksam för tips inför shoppingrundan i veckan:
Rep: 50 m, 10,5 mm är mitt gamla (Edelrid). Förslag på nytt?
Sele: vår son är 11 år. Sitt- eller kroppssele? Märke? (har en kroppssele, men den är 5-9 år, den får dottern).
Slingor: mellan 10 och 20 år gamla. Vågar jag mig på en standplats med dem..?
Tält: vår Northface 2-manna börjar bli för liten för 4.. Förslag? (Hilleberg är jag sugen på, men det landar väl på en 8000 minst).

Ses i Tunaberg, Joakim

Slingor och sele är såpass billiga att man inte har anledning att ha utrustning som är äldre än 5 år.
Köp hellre ett sämre (=billigare) tält. Hellre ett trasigt eller läckande tält än en slinga/sele som går sönder!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Träff i Häggsta!

Tunabergsträffen är inte den på höstkanten?

Däremot så är det träff i Häggsta nu i helgen. 500 kr tält från macken kanske inte funkar på everest men på ängen fungerar det alldeles utmärkt.

:) Emil Welin

Re: Träff i Häggsta!

gawain; sa:
Tunabergsträffen är inte den på höstkanten?

Däremot så är det träff i Häggsta nu i helgen. 500 kr tält från macken kanske inte funkar på everest men på ängen fungerar det alldeles utmärkt.

:) Emil Welin

Jo, jag såg det. Det verkar mer vara ett gäng "gamla godingar" som tänkte ses i Tunaberg. Fast med tanke på ringrostigheten kanske några trevliga 3:a, 4:a turer i gamla hederliga Smäggsta är bättre ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips