TIPI 6 kåta erfaringer ??

Hejsan et inleg från danmark :) ..

Jag skal kjöbe en kåta och tenkte köbe en tentipi 9 (safir) men dom kostar myckat - alternativt har jag set på bison tundra 8 ... men onsker at have bund i min tipi ...

MEN da så jag denne en tipi i cotton/hemp .. ? och med innar telt och front porch ...til endast 500£

Tyckar det ar myckat interessant

* Weight - complete with inner - 19Kg
* Weight - without the inner - 14.5Kg
* Inner tent floor area - 3.95m across
* Pack size - 75cm x 33cm
* Hemp/cotton H/H - 1500mm
* PE ground sheet H/H - 3000mm
* No. of doors - 1
* No. of vents - 4
* No. of windows - 2
* Guy lines, plastic buckles and webbing made from recycled post-consumer waste

3 windows ???? va är at sage om fonster i en tipi ...tenker det kunne väre fint me ljus eller utsigt til natten ...

tyvar ar bunden i tipien ikke delbar som i helsport og tentipi så man kan elde med bunden i men det må kunna fixas ....

link til producent med photos av innartelt mm :http://www.greenoutdoor.co.uk/produ...Title=Tipis&productid=128&subpage=photos#info

Bilagor

• PICT0017.jpg
    PICT0017.jpg
    176.9 KB · Visningar: 1,943
  • PICT0022.jpg
    PICT0022.jpg
    84.4 KB · Visningar: 973
Nå har tenkt myckat på kåtar :) og bestamt meg for en tentipi safir 9 bp ... jeg kan få den til ca 11.000 sek så det er väl bra ...

Endast är jäg imot at betale så myckat for bundan tenker opfinna noget sjalv ...

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips