Till Holland m. en rishög

Jo, det är så att jag ska bygga ihop en riktigt skrothoj och cykla med den till Holland är det tänkt. Hur kan jag få tag i information om lämpliga cykel vägar, genom Danmark, norra Tyskland och Holland? Samt info om var man kan övernatta; tälta, vandrarhem osv?
Det är också tänkt att jag inte ska ha med några verktyg för att kunna laga cykeln..jag får inte heller ha cykelväskor..ska nog bygga en liten back på pakethållaren som jag kan ställa ryggsäcken i.
Tror ni att cykeln kan hålla utan punktering hela vägen?
Patrik

ps: man kan säga att det är ett vad

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kanske

ratgull; sa:
Tror ni att cykeln kan hålla utan punktering hela vägen?

Om du har bra däck så bör du klara dig utan punktering, se till att pumpa regelbundet. Lite olja på kedjan då och då skadar inte.

Det finns rätt många reseskildringar från motsvarande turer tillgängliga på nätet. Länkar finns bland annat i många tidigare inlägg här på Utsidan.

Det lär finnas bra cykelkartor i Danmark, Tyskland och Nederländerna. Kolla t ex på cykelsällskapets hemsida.

Lycka till.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips