Thermarest universal repair kit vilken lapp?

Klantade till det i lördags och fick ett brännhål på min Thermarest regular. Köpte ett lagningsset på Naturkompaniet som bestod av attiraljerna på bilden nedan förutom Hot Bond och med fyra olika slags lappar.

Försäljerskan var noga med att påpeka att jag skulle följa instruktionerna i förpackningen och det är ingen tvekan om att jag skall börja med "Glue Dot" men därefter skall den guckan täckas med en lapp = patch frågan är bara vilken av de fyra olika jag skall använda.

Är det en av de två textillapparna eller "Tear-Aid Patch type A eller en liknande fast större och rund?

Thure

Bilagor

• image1_412d5b011436b2a42fa735a666be8b58.jpg
    image1_412d5b011436b2a42fa735a666be8b58.jpg
    10.2 KB · Visningar: 503
De har visst ändrat kitet sen jag sabbade mitt... Men jag tog helt enkelt den lapp som i tyg var mest lik den yta jag skulle limma på den på.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
limmet

Hej Thure!

Jag har alltid bara nyttjat limmet för mindre hål. Typ glödloppor. Klicka på och låt torka, klart! Syns även minimalt. Har fungerat säkert 10 gånger över åren! (eld är fint!)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips