Test av GPS PDAs

Den utmärkta brittiska datortidskriften PC PRO har i sitt nyutkomna augustinummer ett relativt utförligt test av PDA:er med GPS. Jag har (hör och häpna!) inte läst igenom det ännu eftersom det (hör och häpna ännu mer!!) fanns annat att läsa som var mer angeläget. Och dessutom kanske jag kollar in lite VM-fotboll i kväll. (Nu har ni väl häpnat till ordentligt.)

Tyvärr finns ingen Garmin med. Man tycker väl att iQue är för gammal, eller också inte tillräckligt mycket PDA. Alla testade apparater utom en har enligt faktatabellen SIRFstarIII-chip.

Som vinnare utser man Fujitsu Siemens LOOX N520. Jag kanske återkommer med en kommentar senare.

AndersLj

Augusti ?

Har augustinumret kommit redan nu ? Juninumret av Scientific American kom till kiosken idag.

Per

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nu är det halvlek, så jag kan svara. Visst, det har kommit, jag har ju köpt det!

Det här med utgivningstidpunkt är en rätt intressant sak som man kan diskutera mycket. Men jag kan hålla med om att det är rätt tidigt. PC PRO har brukat komma mycket senare till Sverige.

Jag har någon gång registrat mig på deras websida, så jag får meddelanden och nyhetsbrev. Numret började säljas i England 22 juni, så visst är det tidigt. Kanske förbättrade distributionsrutiner inom Europa.

AndersLj

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips