Temperaturområde Haglöfs Travelligt II?

Jag har fått låna en sovsäck som jag tänkte testa - en Haglöfs Travellight II.

Nån som vet vilka temperaturer den ska tåla enligt Haglöfs?

0?

Haglöfs Travelite - ursprungsmodellen - skulle funka ner till 0(*) grader enligt Haglöfs men jag frös som en hund i +7 grader i den och jag har aldrig haft det minsta problem med t.ex. Ajungilaks eller ME:s extrem- eller komforttemperaturangivelser.
Om Haglöfs Travelite II är en vidareutveckling av originalet, kanske för att komma närmare den extremtemperatur "de lovar", så är det nog 0 grader som extremtemperatur.

(*) Jag tror att Haglöfs senare reviderade detta eftersom många kunder var missnöjda, men jag är inte säker.

[Ändrat av haskell 2003-05-07 kl 14:12]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Riktig angivelse på tvåan

Har en Travellight och en Travellight II. Tvåan är betydligt varmare än ursprungsvarianten, men så är den ju inte i närheten så liten när den är komprimerad heller. Extremtemperaturen är noll grader för tvåan men då skulle inte jag vilja sova i den. Däremot funkar den helt OK vid plus sju vilket inte ursprungsvarianten gör.

Så härligt att det finns gamla trådar man kan ösa kunskap ur! Jag ska damma av min Travelite som inte använts sen typ 1995 och hittar ingen temp-info om den, men så finns ju alltid Utsidan! Tack, haskell, fjorton år senare!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips