Temperaturområde Haglöfs Travelligt II?

Jag har fått låna en sovsäck som jag tänkte testa - en Haglöfs Travellight II.

Nån som vet vilka temperaturer den ska tåla enligt Haglöfs?

0?

Haglöfs Travelite - ursprungsmodellen - skulle funka ner till 0(*) grader enligt Haglöfs men jag frös som en hund i +7 grader i den och jag har aldrig haft det minsta problem med t.ex. Ajungilaks eller ME:s extrem- eller komforttemperaturangivelser.
Om Haglöfs Travelite II är en vidareutveckling av originalet, kanske för att komma närmare den extremtemperatur "de lovar", så är det nog 0 grader som extremtemperatur.

(*) Jag tror att Haglöfs senare reviderade detta eftersom många kunder var missnöjda, men jag är inte säker.

[Ändrat av haskell 2003-05-07 kl 14:12]

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Riktig angivelse på tvåan

Har en Travellight och en Travellight II. Tvåan är betydligt varmare än ursprungsvarianten, men så är den ju inte i närheten så liten när den är komprimerad heller. Extremtemperaturen är noll grader för tvåan men då skulle inte jag vilja sova i den. Däremot funkar den helt OK vid plus sju vilket inte ursprungsvarianten gör.

Så härligt att det finns gamla trådar man kan ösa kunskap ur! Jag ska damma av min Travelite som inte använts sen typ 1995 och hittar ingen temp-info om den, men så finns ju alltid Utsidan! Tack, haskell, fjorton år senare!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips