Telistur tips?

Hej!
Är det någon som har tips på fina skidbestigningar man kan göra på en dag med utgångspunkt i Östersund. Väldigt intressant skulle vara med turer som går i lägre terräng gärna med skyddande skog, men ändå med rejäl lutning.


mvh
Olle Frykfeldt
 
Vålådalen kanske....

Hallå där !


Jag har inte gjort turer i området själv, men jag har hört att omkring Vålådalen kan man få fin åkning.Ottfjället kan bestigas (1265.5 m.ö.h) och åka utför sedan i omkring sydostlig riktning så kan man nog få ganska brant åkning. Jag har läst om nån liknande tur i Utemagasinet men vet inte numret.Årefolket kanske kan bidra med nåt mer vettigt...


Hälsar, Mats
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.