Tarp och mygg

I våras köpte jag en tarp och har sedan dess inte tagit fram mitt tält, jag är riktigt nöjd.
Härom dagen var vädret så fint att jag helt enkelt inte kunde hålla mig inne, utan for ut på en minitur.
Ganska snart efter att jag fått upp tarpen kände jag att det var mycket mygg på platsen. När det var dags att krypa ner i sovsäcken smorde jag in mig med myggmedel på huvudet.
Nästan direkt märkte jag att de här myggen inte brydde sig om mitt myggmedel, så jag kröp djupare ner i säcken, vilket resulterade i att det blev olidligt varmt.
Efter att ha smort mig mera, lagt kläder över huvudet, till och med gjort upp en eld, fick jag vid fyratiden ge upp och ta mig hem igen.

Nu undrar jag hur ni gör för att komma undan myggen när ni övernattar utan tält?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips