Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
G1000 är inte helt myggtätt. Jag studerade en mygga som lyckades ta sig igenom. Den var så dedikerad att jag unnade den en droppe.

Din djurvänskap värmer;)
Mina FJ G1000 byxor har några år på nacken och inköpta på 1990 talet. Jämför man dessa lite äldre plagg med de som tillverkas idag är det ingen tvekan om att den äldre G1000 väven är tätare och av bättre kvalitet.

FR har havt minst 4 varianter av G1000, de två första var mer tätvävda än dagens. M59 fanns en tid i en mycket kraftig 50/50väv. Tyvärr brann de som faklor och drogs in.
En vanlig långärmad 65/35 herrskjorta är ett bra och relativt myggsäkert plagg på överkroppen när man är ute och går.
Helt myggsäkert blir det ju om man väljer att gå när nattfrosten nupit till.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips